zaterdag 11 juli 2015

Gehaakte beer met beer schijven




Ik heb de beer van Christel Krukkert voor de tweede keer gehaakt,
dit keer met gemĂȘleerd wat pluizig garen.
Het is gehaakt op naald nr 3.5.

Kijk eens naar die mooie oogjes van de beer.
Hiervoor heb ik oogleden gebruikt.
Deze maken de ogen nog sprekender, en het werkt heel makkelijk.
Je neem de veiligheids- oogjes en daar omheen gaat het ooglid,
en dan bevestig je het oogje op de normale manier.
Dit is dan ook meteen veilig voor kinderen.



De wimpers heb ik van te voren vast gelijmd aan de achterkant van de oogleden, 
maar is de beer voor een kind dan zou ik die wimpers eraf laten en alleen de oogleden gebruiken. 
Ook is deze beer met schijven aan elkaar gezet, dat wil zeggen dat de armen en benen kunnen bewegen.
Ik heb hiervoor een filmpje gemaakt zie hieronder.
In het filmpje zijn de kleine schijven gebruikt, maar beter is het om de grote te gebruiken.